orgelski zapisi

nedelja, 03. maj 2015

Magalhães in Chanon v Papirnici

Kar nekako težko si je predstavljati privilegij, da v neki vasi na robu Škofjeloškega hribovja, v - z evropskega vidika glasbeno dokaj odmaknjeni - Sloveniji, lahko doživimo tako vrhunski koncert.
Francoska organistka Anne-Gaëlle Chanon in Brazilka Raquele Magalhães s flavto sta v slogovno raznolikem a zelo uravnoteženem programu povedali, dobesedno pripovedovali vsebino Handla, Martina, Leclaira, Debussyja, Alaina in nepogrešljivega Bacha. Res. Iz izraznosti dinamike, agogike, bogastva fraziranja in nenazadnje prstne tehnike ter pojavnosti umetnic smo lahko razbrali bistveno več o glasbi, kot smo jo vajeni na premnogih kislo-amaterskih nastopih, ki se nam prodajajo kot koncerti.


Težko je katerokoli skladbo izpostaviti. Namreč, vsaka je odzvanjala v svojem slogu in notranji dinamiki - zdi se - v popolni usklajenosti sloga partiture in današnjega časa. Močnikove orgle v Papirnici so za to velikost dejansko izvrstne, in čeprav smo morda čutili odsotnost žaluzij pri sodobnejših zvokih, jih je z neverjetnimi dinamičnimi gradacijami odlično nadomestila flavtistka. Celo murni na okoliškem travniku so dodali svoje.

Še dve pripombi.
Poslušalstvo.Vsa čast otrokom, za njihovo vzgojenost in nadvse primerno obnašanje. Pri odraslih pa glede povsem nepotrebnega šklocanja med pianissimo parti ... zgledi, da se na koncertu fotografira smo takrat, ko ni glasbe ali odmeva, bodo očitno premalo.

Druga pa je pomembnejša. Bach (1685 - 1750) in Handel (1685 - 1759) sta dobesedno klicala komaj kilometer stran osamljeno lepotico, v času njunih življenj izdelane Janečkove orgle (1743) v cerkvi Marijinega oznanjenja v Crngrobu. TU lahko poiščete njeno zunanjo podobo, pravzaprav tri.

www.raquelemagalhaes.com
www.annegaellechanon.fr

(zvočna minuta pa v prihodnjih dneh)

Ni komentarjev:

Objavite komentar